Bestellen en Betalen

Hoe plaats ik een bestelling in de Lidl-webshop?

Bestellen is heel eenvoudig via onderstaande stappen:

Stap 1: Selecteer de kleur, maat en/of de variant van
het gewenste artikel en geef aan hoeveel stuks je wilt bestellen.

Stap 2: Klik op de knop "In winkelwagentje". Rechtsboven in het scherm zie je hoeveel artikelen je hebt geselecteerd en wat deze gezamenlijk kosten.

Stap 3: Klik in de pop-up rechtsboven in het scherm op de knop “Naar je winkelwagen”. Hier zie je een overzicht van de door jou geselecteerde artikelen. Klopt het overzicht? Klik dan vervolgens op "Bestellen".

Stap 4: Ga verder met je bestelling door in te loggen met je Lidl-account of maak een nieuwe account aan indien je nog geen account hebt. Je kunt ook als gast bestellen; in dat geval geef je eenmalig je emailadres op zodat we je op de hoogte kunnen houden van je bestelling.

Stap 5: Geef eventueel een ander afleveradres op, mocht dit afwijken van het factuuradres. Of kies ervoor om je pakket af te halen bij een DHL-afhaalpunt of pakketautomaat. In dit geval zoek je door opgave van je postcode eenvoudig de dichtstbijzijnde afhaalpunten of pakketautomaten op.

Stap 6: Selecteer de gewenste betaalwijze

Stap 7: In het besteloverzicht zie je het aantal leveringen waaruit je bestelling bestaat en de datum waarop de levering beschikbaar is. Wanneer je voor levering op een huisadres hebt gekozen, dan kun je voor elke levering de gewenste datum en het geschikte tijdvenster selecteren.

Stap 8: Controleer de gegevens van je bestelling.

Alles in orde? Accepteer onze Algemene Voorwaarden en de Privacyverklaring om de aankoop te kunnen voltooien en bevestig de bestelling via "Betalen".

Vervolgens word je doorgeleid naar een pagina van iDEAL of Visa/Mastercard om je betaling af te ronden.

Na afronding van je betaling, nemen wij je bestelling in behandeling. We sturen je een e-mail ter bevestiging dat we je bestelling goed ontvangen hebben.

Je kunt vervolgens de status van je bestelling via je account volgen.

Is bestellen ook telefonisch of via e-mail mogelijk?

Telefonisch of via email bestellen is helaas niet mogelijk. Je kunt alleen via onze website bestellen.

Online bestellen hoeft echter niet moeilijk te zijn. In enkele stappen heb je snel en eenvoudig een bestelling geplaatst. Uitleg over het plaatsen van een bestelling.

Heb je behoefte aan persoonlijke hulp bij het bestellen via de website? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Is er een minimaal bestelbedrag?

Nee hoor. Alle klanten zijn van harte welkom. Je hoeft dus niet voor een minimum bedrag te bestellen. Houd wel rekening met de verzendkosten.

Welke verzendkosten worden er berekend?

Je betaalt voor verzending van je bestelling € 2,99.

Er zijn extra kosten verbonden aan het bestellen van grote en zware artikelen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel geldt een toeslag van € 7,99 of € 24,99. Deze toeslag betaal je naast de verzendkosten van € 2,99. De hoogte van de eventuele toeslag wordt aangegeven op de productpagina en in je winkelwagen.

Kan ik een geplaatste bestelling wijzigen?

Helaas kun je de bestelling of je persoonlijke gegevens, zoals het bezorgadres, niet meer wijzigen nadat je deze hebt geplaatst. Dit omdat wij alles direct in gang zetten om een snelle levering mogelijk te maken.

Maak je echter geen zorgen, want je kunt het pakket kosteloos weigeren aan de deur. Daarnaast kun je de ongewenste artikelen binnen 90 dagen kosteloos retourneren.

Je ontvangt het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen van ons uiteraard zo snel mogelijk terug. Als je de gehele bestelling retourneert, ontvang je ook de door jou betaalde verzendkosten van ons terug.

Mocht je toch meer willen bestellen, dan kan dat natuurlijk ook. Plaats eenvoudigweg een nieuwe bestelling in onze webshop.

Lees hier meer over de voorwaarden van retourneren en ruilen.

Kan ik mijn bestelling als cadeau laten verpakken?

Nee, deze service bieden wij momenteel niet aan.

Welke betaalmogelijkheden heb ik?

Al je bestellingen reken je meteen af in onze webshop. Je hebt de volgende mogelijkheden:

IDEAL
Je rekent je aankoop af en betaalt veilig in de bij jou bekende internetbetaalomgeving.

Creditcard
Je rekent je aankoop af en betaalt veilig door opgave van de relevante gegevens van jouw creditcard. We zorgen samen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling. Bij keuze voor betalingen met Master Card of Visa Card zal je bestelling pas in rekening worden gebracht nadat de bestelling is afgeleverd.

Uiteraard gaan we zorgvuldig om met jouw gegevens. Onder privacy & veiligheid vind je meer informatie over de bescherming van je gegevens.

Het is niet mogelijk je bestelling in het filiaal te laten leveren en aldaar af te rekenen. 

Hoe veilig is betalen in de Lidl-shop?

We zorgen ervoor dat je veilig kunt betalen.

Je gegevens worden altijd veilig gecodeerd via SSL-encryptie. SSL-encryptie betekent ‘Secure Socket Layer’-encryptie en is een standaardmethode voor versleuteling, geheimhouding en waarborging van de integriteit van gegevens tussen server en gebruiker. In je browser herken je de versleutelde pagina's aan het pictogram met het veiligheidsslot, alsmede aan de ‘s’ in de URL: "https://www.lidl-shop.nl".

Daarnaast hebben we een PCI DSS-certificaat waarmee we garanderen dat de Lidl-shop en het betalen met creditcard zeer veilig is. ‘PCI DSS’ betekent ‘Payment Cards Industry Data Security Standard' en is een wereldwijde informatie-beveiligingsnorm waarbij bedrijven met dit certificaat zeer strikte veiligheidsrichtlijnen naleven.

Uiteraard gaan we zorgvuldig om met jouw gegevens. Onder privacy & veiligheid vind je meer informatie over de bescherming van je gegevens.

Is BTW in de prijs inbegrepen?

Alle prijzen die vermeld staan op www.lidl-shop.nl zijn in euro’s en inclusief BTW.

Is mijn bestelling in goede orde ontvangen?

Je krijgt kort na je bestelling een bevestiging per e-mail.

Heb je binnen 24 uur uur nog geen e-mail gehad? Controleer dan de spam-map van je e-mailprogramma.

Heb je alsnog geen bevestiging ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Hoe ontvang ik de factuur voor mijn bestelling?

Zodra jouw bestelling ons magazijn heeft verlaten ontvang je een e-mail met de factuur in een pdf-bestand. Wanneer jouw bestelling in meerdere pakketten wordt verpakt en verzonden, dan ontvang je voor elke deellevering een aparte factuur. 

Wil je de factuur liever per post ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Hoe kan ik zien of een artikel leverbaar is?

Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat onze artikelen in de webshop voor jou beschikbaar zijn. De levertijd staat bij elk artikel in onze webshop vermeld. In het algemeen kun je uitgaan van een levertijd van 1 - 3 werkdagen, tenzij er een actiedatum bij het artikel staat vermeld. De actiedatum is dan ook de eerst mogelijke leverdatum van je bestelling.

Toch kan het voorkomen dat er een zeer grote vraag naar bepaalde artikelen is, waardoor het artikel niet meer voorradig is.

Wanneer het artikel niet meer voorradig is, dan wordt dit bij het artikel aangegeven. De groene knop "In winkelwagentje" kan daarnaast niet meer worden geselecteerd en heeft een grijze achtergrond.

Mocht je iets besteld hebben dat onverhoopt toch niet geleverd kan worden, dan sturen wij je een e-mail. Wij storten uiteraard het betaalde bedrag zo snel mogelijk terug!

Zijn artikelen in mijn winkelwagen voor mij gereserveerd?

Nee, het is niet mogelijk om artikelen te reserveren. Zolang je nog niet tot aankoop bent overgegaan, zijn de artikelen in je winkelwagen ook voor anderen verkrijgbaar.

Wanneer zijn uitverkochte artikelen weer beschikbaar?

Voor alle artikelen die wij verkopen geldt OP=OP.

Uiteraard zullen wij bij populaire artikelen beoordelen of wij in de toekomst een vergelijkbaar artikel kunnen aanbieden. Om goed op de hoogte te blijven van onze aanbiedingen, schrijf je in voor onze gratis nieuwsbrief. Zo ben je als eerste op de hoogte van actuele acties en aanbiedingen.

Hoe bereken ik mijn kledingmaat?

Wil je zeker weten dat je de juiste kledingmaat bestelt?

Bepaal in 1 keer de juiste maat met onze Lidl-maatcalculator.

Hoe bereken ik mijn schoenmaat?

Wil je zeker weten dat je de juiste schoenmaat bestelt?

Bepaal in 1 keer de juiste maat met onze Lidl-maatcalculator.

Kan ik een artikel al online bestellen voordat het in de filialen ligt?

Ja, dat kan. Het is goed om te horen dat onze artikelen bij jou in de smaak vallen.

Vanaf het moment dat onze folder is uitgebracht, kun je de artikelen al online bestellen. Houd er wel rekening mee dat het artikel wordt uitgeleverd vanaf de eerste actie-ingangsdatum in het filiaal. Deze eerst mogelijke leverdatum staat bij het artikel vermeld.

Wat is de minimum leeftijd om een bestelling te kunnen plaatsen?

Om een bestelling te kunnen plaatsen, dien je minstens 18 jaar te zijn.

Wat is de minimumleeftijd om alcohol te kunnen bestellen?

Wij verkopen geen alcohol aan jongeren onder de 18 jaar. Wij houden ons niet alleen strikt aan alle wet- en regelgeving omtrent de verkoop van alcohol maar vinden het ook belangrijk dat jongeren tot 18 jaar geen alcohol drinken. Dit is in het belang van de gezondheid en de gezonde ontwikkeling van jongeren.

We vragen je in de webshop om je leeftijd in te voeren, voordat je een bestelling kunt plaatsen voor alcohol. Bij aflevering of afhaling in een Parcelshop geldt dat je een legitimatiebewijs moet kunnen overleggen, om aan te tonen dat je 18 jaar of ouder bent. De bezorger of de Parcelshop-medewerker zal de ontvanger vragen om een geldig legitimatiebewijs, indien wordt vermoed dat de ontvanger jonger is dan 25 jaar. Indien de ontvanger niet aantoonbaar 18 jaar of ouder is, dan zal de bezorger of de Parcelshop-medewerker het pakket niet afgeven. Op een later moment zal er een nieuwe bezorgpoging plaatsvinden of kan een meerderjarige ontvanger het pakket afhalen bij de Parcelshop.

Op www.nix18.nl kan je meer lezen over de regelgeving rondom alcoholverkoop en -gebruik.

Waar vind ik meer informatie over een artikel?

Uitgebreide artikelinformatie vind je in de handleiding, die meegeleverd wordt met het artikel. Daarnaast vind je veel handleidingen ook digitaal op de artikelpagina of in onze serviceportal.

Heb je toch nog vragen over een artikel? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

Kan ik het bezorgadres nog wijzigen nadat ik besteld heb?

Helaas kun je de bestelling of je persoonlijke gegevens, zoals het bezorgadres, niet meer wijzigen nadat je deze hebt geplaatst. Dit omdat wij alles direct in gang zetten om een snelle levering mogelijk te maken.

Wanneer je een onjuist bezorgadres hebt ingevuld, dan zal het pakket worden aangeboden op dit adres. De onjuist geadresseerde zal het pakket naar verwachting weigeren, waarna het pakket naar ons retourencentrum wordt gezonden. Wij zullen na ontvangst het aankoopbedrag aan je terugstorten.

Het is helaas niet mogelijk om het pakket vanuit het retourencentrum alsnog naar een ander adres te versturen. Heb je hierover nog vragen?

Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder!

Wanneer vind ik nieuwe artikelen online op de webshop?

Elke week stromen er veel nieuwe en verrassende artikelen in onze webshop. Veel van deze artikelen vind je in onze folder of in onze gratis nieuwsbrief. Met de gratis Lidl-nieuwsbrief ben je als eerste op de hoogte van actuele acties en aanbiedingen.

Vanaf het moment dat onze folder is uitgebracht, kun je de artikelen al online bestellen. Houd er wel rekening mee dat het artikel wordt uitgeleverd vanaf de eerste actiedatum in het filiaal. Deze eerst mogelijke leverdatum staat bij het artikel vermeld.

Kunnen jullie nagaan hoeveel stuks er nog zijn van een bepaald artikel?

Helaas kunnen we niet aangeven hoeveel voorraad we nog hebben van een bepaald artikel.

Hoe lang blijven de artikelen beschikbaar en wat als het artikel van mijn keuze al is uitverkocht?

Voor alle artikelen die wij verkopen geldt ‘OP = OP’. Uiteraard proberen we doorlopend te voldoen aan jouw wensen en zullen we als een artikel erg populair blijkt, proberen het artikel nogmaals aan te bieden. Staat er bij een artikel “binnenkort beschikbaar”? Dan is het artikel op dit moment niet beschikbaar maar komt het zo snel mogelijk weer online beschikbaar.

Ik kan maximaal 10 stuks bestellen van een bepaald artikel maar ik wil er meer dan dat. Hoe kan ik dat oplossen?

Op onze webshop kan je van elk artikel inderdaad maximaal 10 stuks per bestelling kopen. Uiteraard is het mogelijk om meerdere bestellingen te maken. Helaas is het niet mogelijk je aan te geven hoeveel stuks we nog hebben van een bepaald artikel

Krijg ik korting als ik een grotere hoeveelheid wil afnemen van een bepaald artikel?

Al onze artikelen zijn van hoogwaardige kwaliteit en reeds zeer scherp geprijsd. We geven daarom geen korting als je een grote hoeveelheid van één of meerdere artikelen bestelt.

Krijg ik een BTW-factuur van mijn bestelling?

Op al onze facturen staat de BTW apart vermeld. Je ontvangt je factuur enkele dagen voor de bezorging van je artikelen. Wordt je bestelling in meerdere pakketten verstuurd? Dan ontvang je per zending een afzonderlijke factuur.