Ruilen en Retourneren

Ik wil mijn artikel retourneren/ terugsturen. Hoe werkt dit?

Toch niet tevreden over je bestelling? Over retourneren doen wij niet moeilijk. Binnen 30 dagen kun je een artikel gratis terugsturen.

Het retourneren van je bestelling bestaat uit 4 eenvoudige stappen.

  1. Om het artikel terug te sturen heb je een retourbon nodig. Je kunt de retourbon aanvragen via het contactformulier. Liever bellen? Neem dan contact met ons op.
  2. Je ontvangt van ons binnen 24 uur de retourbon en het DHL-retourlabel per mail
  3. Leg de retourbon in het pakket en plak het DHL-label goed zichtbaar op het pakket
  4. Geef je pakket af bij een DHL-Parcelshop bij jou in de buurt
    (Pakketten die groter zijn dan 80x50x50 cm kunnen niet worden ingeleverd bij een DHL Parcelshop. Wil je een artikel retourneren? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier en geef hierbij aan welke werkdagen in de komende weken jou uit zouden komen om een ophaalafspraak te maken. Wij zullen aangeven wanneer DHL het pakket bij jou thuis komt ophalen.)

Na ontvangst van je retour(en) in het Lidl-retourencentrum ontvang je een bevestiging per e-mail. Wij zorgen ervoor dat je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk wordt terugbetaald. Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Mocht je de retourbon en het retourlabel niet af kunnen drukken, geef ons dit door via het contactformulier. We helpen je graag verder.

Lees hier alles over jouw herroepingsrecht en de artikelen die je kunt retourneren
.

Ik wil mijn artikel ruilen. Hoe werkt dit?

Toch niet tevreden over je bestelling? Binnen 30 dagen kun je een artikel gratis retourneren.

Bestel eenvoudigweg het door jou wel gewenste artikel via onze Lidl-shop en stuur het ongewenste artikel terug.

Om het artikel terug te sturen heb je een retourbon nodig. Zo vraag je je retourbon aan.

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

Kan ik een in de Lidl-webshop gekocht artikel terugbrengen in een Lidl-filiaal?

Nee, als je iets koopt via de Lidl webshop kun je het momenteel niet in het Lidl-filiaal retourneren of ruilen.

Zo kan je eenvoudig en kosteloos kunt retourneren.

Hoe lang heb ik de tijd om mijn artikelen te retourneren/ruilen?

Je hebt 30 dagen de tijd om een artikel te proberen. Is het artikel niet naar wens? Dan kun je het artikel gratis retourneren of ruilen.

Is ruilen of retourneren gratis?

Ja, je kunt het artikel gratis retourneren of ruilen. Je hoeft dus geen verzendkosten te betalen voor het retourneren van je bestelling.

Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Nadat je jouw retourzending hebt ingeleverd bij een Parcelshop zal deze de volgende dag worden opgehaald door DHL en naar een DHL-sorteercentrum worden vervoerd. Vanuit het DHL-sorteercentrum wordt het pakket de dag erna naar ons Lidl-retourencentrum vervoerd. Hier zullen wij je retourpakket verwerken.

Zodra we je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging.

Heb je met iDEAL betaald? Je ontvangt van ons het aankoopbedrag via de bij ons bekende bankgegevens terug.
Heb je per creditcard betaald? We storten het aankoopbedrag via je creditcard terug.

Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Terugbetaling vindt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen plaats.

Heb je geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Is mijn retourzending bij jullie aangekomen?

Zodra we je retourzending ontvangen en verwerkt hebben sturen we je een mail ter bevestiging. Doorgaans is dit binnen 5 werkdagen.

Heb je geen mail of terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Heb ik een herroepingsrecht?

Wettelijk heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling van de koop af te zien.

Wij vinden het echter belangrijk dat je alle ruimte hebt. Daarom kun je het artikel binnen 30 dagen kosteloos retourneren of ruilen.

Lees hier alles over jouw herroepingsrecht en de artikelen die je kunt retourneren.

Er staan teveel artikelen op mijn retourbon, kan ik de retourbon en het retourlabel nu wel gebruiken?

Wanneer wij een aanvraag voor een retourbon per mail of via het contactformulier ontvangen, is het niet altijd duidelijk welke artikelen exact geretourneerd dienen te worden. Daarom sturen we een retourbon voor de gehele oorspronkelijke bestelling.

Geen zorgen. Streep de artikelen die je niet wilt retourneren door op de retourbon. Het label kun je gewoon gebruiken.