Ruilen en Retourneren

Ik wil mijn artikel retourneren/ terugsturen. Hoe werkt dit?

Toch niet tevreden over je bestelling? Over retourneren doen wij niet moeilijk. Zodra je een pakket van ons hebt ontvangen, kun je binnen 90 dagen van (een deel van) de aankoop afzien. Je hoeft ons daarover niet te informeren, maar dat kan natuurlijk wel. Zodra je ons informeert heb je nog 14 dagen om het pakket daadwerkelijk te retourneren. Als je ons niet informeert kan je het pakket natuurlijk ook retourneren. Dan kan je het pakket binnen 90 dagen aan ons terugsturen door gebruik te maken van het retourformulier en het retourlabel dat we bij levering bij je pakket hebben toegevoegd.  

Om gratis te retourneren kun je de volgende 4 eenvoudige stappen volgen.

  1. Om een artikel terug te sturen kan je gebruik maken van het retourformulier en het retourlabel. Je vindt deze in het pakket. Heb je geen retourbon en DHL-label in je pakket ontvangen? Je kunt de retourbon in dat geval aanvragen via je account . Zie je de juiste bestelling niet staan? Standaard worden de bestellingen van de afgelopen 30 dagen weergegeven. Je kunt er ook voor kiezen om de bestellingen van de afgelopen drie maanden, twaalf maanden of alle bestellingen weer te geven.

    • Zoek de bestelling op waarvoor je een retourbon en DHL-label aan wil vragen
    • Klik op de knop “Artikel retourneren”
    • Kies het aantal te retourneren stuks
    • Kies een reden voor de retourzending
    • Druk op “Verder naar het retourenoverzicht”
    • Druk op “Retouropdracht aanmaken”
    • Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail van ons met het label en de retourbon..
  2. Leg de retourbon in het pakket, verwijder het oude verzendlabel en plak het DHL-label goed zichtbaar op het pakket

  3. Geef je pakket af bij een DHL-Parcelshop bij jou in de buurt. (Pakketten die groter zijn dan 80x50x50 cm kunnen niet worden ingeleverd bij een DHL Parcelshop. Voor deze pakketten is er dan ook geen optie een retourlabel aan te vragen via het account. Wil je een artikel van dat formaat retourneren? Neem dan contact met ons op via lidl-shop.nl/contact en geef hierbij aan welke werkdagen in de komende weken jou uit zouden komen om een ophaalafspraak te maken. Wij zullen aangeven wanneer DHL het pakket gratis bij jou thuis komt ophalen. Wil je liever geen contact met ons opnemen, dan kan je het pakket ook zelf terugsturen naar adres: Lidl Nederland De Amert 605 5462 GH Veghel. Eventuele kosten die je daarbij maakt zijn dan wel voor jouw eigen rekening.)

  4. Na ontvangst van je retour(en) in het Lidl-retourencentrum ontvang je een bevestiging per e-mail. Wij zorgen ervoor dat je aankoopbedrag zo spoedig mogelijk wordt terugbetaald. Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Heb je geen account of mocht je de retourbon en het retourlabel niet af kunnen drukken, geef ons dit door via het contactformulier. Via deze weg duurt het helaas wel langer voordat je de benodigde formulieren ontvangt.
Lees hier alles over jouw herroepingsrecht en de artikelen die je kunt retourneren.

Ik wil mijn artikel ruilen. Hoe werkt dit?

Toch niet tevreden over je bestelling? Zodra je een pakket van ons hebt ontvangen, kun je binnen 90 dagen van (een deel van) de aankoop afzien. Je hoeft ons daarover niet te informeren, maar dat kan natuurlijk wel. Zodra je ons informeert heb je nog 14 dagen om het pakket daadwerkelijk te retourneren. Als je ons niet informeert kan je het pakket natuurlijk ook retourneren. Dan kan je het pakket binnen 90 dagen terugsturen door gebruik van het retourformulier en het retourlabel dat we bij levering bij je pakket hebben toegevoegd.

Bestel eenvoudigweg het door jou wel gewenste artikel via onze Lidl-shop en stuur het ongewenste artikel terug. 

Heb je nog vragen? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

Kan ik een in de Lidl-webshop gekocht artikel terugbrengen in een Lidl-filiaal?

Nee, als je iets koopt via de Lidl webshop kun je het momenteel niet in het Lidl-filiaal retourneren of ruilen.

Zo kan je eenvoudig en kosteloos kunt retourneren.

Hoe lang heb ik de tijd om mijn artikelen te retourneren/ruilen?

Je hebt 90 dagen de tijd om een artikel te proberen. Is het artikel niet naar wens? Dan kun je het artikel gratis retourneren of ruilen.

Is ruilen of retourneren gratis?

Ja, je kan een product gratis retourneren of ruilen als je gebruik maakt van de retourbon en het retourlabel dat we in het pakket hebben meegestuurd. Zit er geen retourlabel bij je pakket? Dan kan je contact opnemen met ons via lidl-shop.nl/contact zodat wij je retour alsnog kosteloos voor je kunnen regelen. Mocht je liever geen contact met ons willen opnemen, dan kan je het retourpakket ook zelf terugsturen naar adres:
Lidl onlineshop Retouren
Meelsewei 3
4004LR Tiel.
Eventuele kosten die je daarbij maakt, zijn dan wel voor eigen rekening.

Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Nadat je jouw retourzending hebt ingeleverd bij een Parcelshop zal deze de volgende dag worden opgehaald door DHL en naar een DHL-sorteercentrum worden vervoerd. Vanuit het DHL-sorteercentrum wordt het pakket de dag erna naar ons Lidl-retourencentrum vervoerd. Hier zullen wij je retourpakket verwerken.

Zodra we je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging.

Heb je met iDEAL betaald? Je ontvangt van ons het aankoopbedrag via de bij ons bekende bankgegevens terug.
Heb je per creditcard betaald? We storten het aankoopbedrag via je creditcard terug.

Als je de gehele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de door jou bij je aankoop betaalde verzendkosten terug.

Terugbetaling vindt zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping plaats.

Heb je geen terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Is mijn retourzending bij jullie aangekomen?

Zodra we je retourzending ontvangen en verwerkt hebben sturen we je een mail ter bevestiging. Doorgaans is dit binnen 5 werkdagen.

Heb je geen mail of terugbetaling ontvangen? Neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Heb ik een herroepingsrecht?

Wettelijk heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling van de koop af te zien.

Wij vinden het echter belangrijk dat je alle ruimte hebt. Daarom kun je binnen 90 dagen van (een deel van) de aankoop af zien. Je hoeft ons daarover niet te informeren, maar dat kan natuurlijk wel. Zodra je ons informeert, heb je nog 14 dagen om het pakket daadwerkelijk te retourneren. Als je ons niet informeert kan je het pakket natuurlijk ook binnen 90 dagen aan ons terugsturen door gebruik van het retourformulier en het retourlabel dat we bij levering bij je pakket hebben toegevoegd.

Lees hier alles over jouw herroepingsrecht en de artikelen die je kunt retourneren.

Er staan teveel artikelen op mijn retourbon, kan ik de retourbon en het retourlabel nu wel gebruiken?

Wanneer wij een aanvraag voor een retourbon per mail of via het contactformulier ontvangen, is het niet altijd duidelijk welke artikelen exact geretourneerd dienen te worden. Daarom sturen we een retourbon voor de gehele oorspronkelijke bestelling.

Geen zorgen. Streep de artikelen die je niet wilt retourneren door op de retourbon. Het label kun je gewoon gebruiken. 

Kan ik mijn oude elektr(on)ische apparaat meegeven bij bezorging van een nieuw, soortgelijk apparaat?

Ja, je kunt je oude elektr(on)ische apparaat aan de bezorger meegeven, wanneer het nieuwe, soortgelijke apparaat bezorgd wordt. Zorg er alleen wel voor dat het apparaat afgekoppeld, schoon en zorgvuldig verpakt bij de voordeur klaar staat. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat een eventueel reservoir geleegd dient te zijn en dat het apparaat vrij is van vloeistoffen en vetten. Eventuele losse onderdelen dienen in de verpakking te zijn verpakt. Wanneer het apparaat eenmaal is meegegeven aan de bezorger, dan kan dit niet meer ongedaan gemaakt worden.