Levering en Verzending

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen bezorgmoment. Je hebt voor de meeste bestellingen doordeweeks zelfs de keuze voor een avondlevering, mocht bezorging overdag niet uitkomen.

Natuurlijk is bezorging op een afwijkend adres ook mogelijk. Handig wanneer je zelf niet thuis bent en je het pakket bijvoorbeeld op het adres van je ouders, vrienden of buren wilt laten afleveren. Geef het afwijkende adres eenvoudig op tijdens het bestelproces.

Daarnaast heb je ook de volgende aflevermogelijkheden:
 

  1. Aflevering bij een DHL-Parcelshop naar keuze. Handig bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent en je pakket wilt afhalen op een geschikt moment. Je ontvangt dan een email zodra je bestelling afgeleverd is in de door jou gekozen Parcelshop. Jouw pakket blijft hier 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.
  2. Aflevering bij een DHL-Parcelstation naar keuze. Handig bijvoorbeeld wanneer je buiten gangbare winkel-openingstijden je pakket wilt afhalen. Je pakket wordt bewaard in een kluisje op een centrale plek, waarvan je een code ontvangt per e-mail, zodra je bestelling hier afgeleverd is. Jouw pakket blijft 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.

Let op: bestellingen die wijn bevatten kunnen niet in een DHL-Parcelstation worden geleverd. Daarnaast vindt er een leeftijdscheck plaats bij de aflevering van alcohol.


Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden.

Welke verzendkosten worden er berekend?

Je betaalt voor verzending van je bestelling € 2,99, uitgezonderd bestellingen die wijn bevatten. Omdat wijn met extra zorg moet worden verpakt en vervoerd, betaal je voor verzending € 4,99 per bestelling.

Wie bezorgt mijn bestelling?

DHL bezorgt je bestelling. Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer.

Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je gemakkelijk de status van je zending.

Als jouw bestelling in verschillende pakketten wordt verzonden, ontvang je voor elk pakket een verzendbevestiging met en bijbehorend Track&Trace-nummer.

Lees hier meer over de bezorgmogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling ophalen in een Lidl filiaal?

Je kunt je bestelling niet ophalen in het Lidl filiaal.

We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen bezorgmoment. Je hebt doordeweeks zelfs de keuze voor een avondlevering, mocht bezorging overdags niet uitkomen.

Daarnaast heb je ook de volgende aflevermogelijkheden:

  1. Aflevering op een afwijkend adres. Dit kan handig zijn wanneer je zelf niet thuis bent. Je kunt het pakket bijvoorbeeld op het adres van je ouders, vrienden of buren laten afleveren.
  2. Aflevering bij een DHL-Parcelshop naar keuze. Handig bijvoorbeeld als je niet thuis bent en je pakket wilt afhalen op een geschikt moment.
  3. Aflevering bij een Parcelstation. Je pakket wordt bewaard in kluisje op een centrale plek, waarvan je een code ontvangt per SMS of e-mail.

Let op: bestellingen die wijn bevatten kunnen niet in een DHL-Parcelstation worden geleverd. Daarnaast vindt er een leeftijdscheck plaats bij de aflevering van alcohol.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen dag. En omdat we begrijpen dat je niet de hele dag wilt wachten op de bezorging van je pakketje, kun je tijdens het bestelproces kiezen voor een tijdvenster.

Mocht bezorging overdag niet uitkomen, dan kun je de meeste bestellingen van maandag tot en met vrijdag ook ’s avonds laten bezorgen.
Voor levering in een DHL-Parcelshop of Parcelstation geldt dat je een mail ontvangt zodra je bestelling afgeleverd is.

Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer, waarmee je eenvoudig de status van je zending kunt volgen.

Bezorgt Lidl ook 's avonds?

Ja natuurlijk, want we begrijpen dat je overdag druk bent. De meeste bestellingen kun je van maandag tot en met vrijdag ’s avonds laten bezorgen.

Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden
.

Bezorgt Lidl ook op de Waddeneilanden?

Uiteraard, van maandag tot en met vrijdag worden onze pakketten ook op de Waddeneilanden bezorgd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Kan ik de bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Nee, wij bieden geen leveringen naar het buitenland aan.

Kan ik de status van mijn levering volgen?

Jazeker! Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een persoonlijk Track&Trace-nummer. Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je heel makkelijk je zending.

Als je bestelling in verschillende leveringen wordt verzonden, ontvang je voor elk pakket een verzendbevestiging met de bijbehorende traceercode.

Ik heb mijn pakket nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een persoonlijk Track&Trace-nummer. Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je heel makkelijk je zending.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen is je bestelling al meer dan drie werkdagen onderweg? Neem dan even contact met ons op; we helpen je graag verder!

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen. Wat kan ik doen?

Het is mogelijk dat je bestelling in meerdere pakketten is verpakt. Als dit het geval is, dan heb je voor elk afzonderlijk pakket van ons een verzendbevestiging per email ontvangen met daarin een persoonlijk Track&Trace-nummer, zodat je elk pakket afzonderlijk kunt volgen.

Daarnaast staat op je leverbon (deze vind je bij je pakket) vermeld dat je bestelling in meerdere pakketten is verpakt.

Is het bovenstaande bij jou niet aan de orde en mis je artikelen die wel op je leverbon staan? Neem dan even contact met ons op; we helpen je graag verder!

Ik ben helaas toch niet thuis op het bezorgmoment. Wat kan ik doen?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan vind je een kaart van DHL in je brievenbus.

Met de code op deze kaart kun je op de site van DHL aangeven wanneer zij weer bij je langs kunnen komen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket op een ander adres af te laten leveren of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation.

Maak je geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden.

Lees hier meer over de bezorgmogelijkheden.

Vindt er een leeftijdscheck plaats bij de verkoop van alcohol?

Het is wettelijk niet toegestaan om aan jongeren onder de 18 jaar alcohol te verkopen. Daarom vragen we je in de webshop om je leeftijd in te voeren, voordat je een bestelling kunt plaatsen voor alcohol. 

Bij aflevering of afhaling in een Parcelshop geldt dat je een legitimatiebewijs moet kunnen overleggen, om aan te tonen dat je 18 jaar of ouder bent. De bezorger of de Parcelshop-medewerker zal de ontvanger vragen om een geldig legitimatiebewijs, indien wordt vermoed dat de ontvanger jonger is dan 25 jaar. Indien de ontvanger niet aantoonbaar 18 jaar of ouder is, dan zal de bezorger of de Parcelshop-medewerker het pakket niet afgeven. Op een later moment zal er een nieuwe bezorgpoging plaatsvinden of kan een meerderjarige ontvanger het pakket afhalen bij de Parcelshop.

Op de website van nix18.nl kan je meer lezen over de regelgeving rondom alcoholverkoop en -gebruik.

Nix18 logo

Gelden er andere levervoorwaarden voor grote en zware pakketten?

Ja, voor sommige grote en zware pakketten geldt dat deze onder een separate, zakelijke bezorgservice vallen. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Voor sommige pakketten geldt dat deze niet in een Parcelstation of Parcelshop kunnen worden geleverd. Voor andere pakketten geldt dat deze enkel van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren kunnen worden bezorgd.

Uiteraard geeft onze webshop je tijdens het bestelproces automatisch aan welke opties je hebt.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De levertijd staat bij elk artikel in onze webshop vermeld. In het algemeen kun je uitgaan van een levertijd van 1 - 3 werkdagen, tenzij er een actie-ingangsdatum bij het artikel staat vermeld. De actie-ingangsdatum is dan ook de eerst mogelijke leverdatum van je bestelling.

Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer, waarmee je eenvoudig de status van je zending kunt volgen.

Wij proberen je bestelling in 1 keer te laten bezorgen. Mocht dit niet lukken en wordt je bestelling in meerdere pakketten verpakt, dan ontvang je van ons voor elk afzonderlijk pakket een separate verzendbevestiging en factuur per e-mail. Het is dus mogelijk dat je voor één bestelling verschillende verzendbevestigingen en facturen ontvangt.

Wil je de bestelling thuis laten bezorgen?
Tijdens het bestelproces kan je de bezorgdatum kiezen. Voor de meeste leveringen kun je zelfs een voor jou passend tijdvenster kiezen, waarbinnen je bestelling geleverd wordt. Van maandag tot en met vrijdag kun je ook ’s avonds laten bezorgen.

Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden.

Ben je toch niet thuis op het door jou gekozen moment van bezorging? Lees hier wat je kunt doen.

Wil je de bestelling zelf afhalen?
Je ontvangt een email zodra je bestelling afgeleverd is in de door jou gekozen Parcelshop of Parcelstation. Jouw pakket blijft hier 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.

Wordt mijn bestelling in 1 keer bezorgd?

Natuurlijk proberen wij je bestelling in 1 keer te laten bezorgen. Mocht dit niet lukken en wordt je bestelling in meerdere pakketten verpakt, dan ontvang je van ons voor elk afzonderlijk pakket een separate verzendbevestiging en factuur per e-mail. Het is dus mogelijk dat je voor één bestelling verschillende verzendbevestigingen en facturen ontvangt.

Wijn wordt separaat van andere artikelen verzonden. Hiervoor geldt dat je een aparte verzendbevestiging en factuur per e-mail ontvangt.  

Elke verzendbevestiging bevat een persoonlijk Track&Trace-nummer, zodat je elk pakket afzonderlijk kunt volgen. Daarnaast staat op je leverbon vermeld, dat je bestelling in verschillende pakketten is verpakt.

Heb je nog vragen over deelleveringen, neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!