Levering en Verzending

Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen bezorgmoment. Je hebt voor de meeste bestellingen doordeweeks zelfs de keuze voor een avondlevering, mocht bezorging overdag niet uitkomen.

Natuurlijk is bezorging op een afwijkend adres ook mogelijk. Handig wanneer je zelf niet thuis bent en je het pakket bijvoorbeeld op het adres van je ouders, vrienden of buren wilt laten afleveren. Geef het afwijkende adres eenvoudig op tijdens het bestelproces.

Daarnaast heb je ook de volgende aflevermogelijkheden:
 

  1. Aflevering bij een DHL-Parcelshop naar keuze. Handig bijvoorbeeld wanneer je niet thuis bent en je pakket wilt afhalen op een geschikt moment. Je ontvangt dan een email zodra je bestelling afgeleverd is in de door jou gekozen Parcelshop. Jouw pakket blijft hier 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.
  2. Aflevering bij een DHL-Parcelstation naar keuze. Handig bijvoorbeeld wanneer je buiten gangbare winkel-openingstijden je pakket wilt afhalen. Je pakket wordt bewaard in een kluisje op een centrale plek, waarvan je een code ontvangt per e-mail, zodra je bestelling hier afgeleverd is. Jouw pakket blijft 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.

Let op: bestellingen die wijn bevatten kunnen niet in een DHL-Parcelstation worden geleverd. Daarnaast vindt er een leeftijdscheck plaats bij de aflevering van alcohol.


Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden.

Welke verzendkosten worden er berekend?

Je betaalt voor verzending van je bestelling € 2,99, uitgezonderd bestellingen die wijn bevatten. Omdat wijn met extra zorg moet worden verpakt en vervoerd, betaal je voor verzending € 4,99 per bestelling.

Er zijn extra kosten verbonden aan het bestellen van grote en zware artikelen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel geldt een toeslag van € 7,99 of € 24,99. Deze toeslag betaal je naast de verzendkosten van € 2,99. De hoogte van de eventuele toeslag wordt aangegeven op de productpagina en in je winkelwagen.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De levertijd staat bij elk artikel in onze webshop vermeld. In het algemeen kun je uitgaan van een levertijd van 1 - 3 werkdagen, tenzij er een actie-ingangsdatum bij het artikel staat vermeld. De actie-ingangsdatum is dan ook de eerst mogelijke leverdatum van je bestelling.

Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer, waarmee je eenvoudig de status van je zending kunt volgen.

Wij proberen je bestelling in 1 keer te laten bezorgen. Mocht dit niet lukken en wordt je bestelling in meerdere pakketten verpakt, dan ontvang je van ons voor elk afzonderlijk pakket een separate verzendbevestiging en factuur per e-mail. Het is dus mogelijk dat je voor één bestelling verschillende verzendbevestigingen en facturen ontvangt.

Wil je de bestelling thuis laten bezorgen?
Tijdens het bestelproces kan je de bezorgdatum kiezen. Voor de meeste leveringen kun je zelfs een voor jou passend tijdvenster kiezen, waarbinnen je bestelling geleverd wordt. Van maandag tot en met vrijdag kun je ook ’s avonds laten bezorgen.

Voor sommige grote en zware pakketten gelden afwijkende levervoorwaarden.

Ben je toch niet thuis op het door jou gekozen moment van bezorging? Lees hier wat je kunt doen.

Wil je de bestelling zelf afhalen?
Je ontvangt een email zodra je bestelling afgeleverd is in de door jou gekozen Parcelshop of Parcelstation. Jouw pakket blijft hier 7 dagen beschikbaar, zodat je zelf kunt bepalen wanneer je deze ophaalt.

Wie bezorgt mijn bestelling?

DHL bezorgt je bestelling. Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een Track&Trace-nummer.

Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je gemakkelijk de status van je zending.

Als jouw bestelling in verschillende pakketten wordt verzonden, ontvang je voor elk pakket een verzendbevestiging met en bijbehorend Track&Trace-nummer.

Lees hier meer over de bezorgmogelijkheden.

Kan ik mijn bestelling ophalen in een Lidl filiaal?

Je kunt je bestelling niet ophalen in het Lidl filiaal. Je hebt naast levering op je eigen adres, de volgende aflevermogelijkheden:

  1. Aflevering op een afwijkend adres. Dit kan handig zijn wanneer je zelf niet thuis bent. Je kunt het pakket bijvoorbeeld op het adres van je ouders, vrienden of buren laten afleveren.

  2. Aflevering bij een DHL-Parcelshop naar keuze. Handig bijvoorbeeld als je niet thuis bent en je pakket wilt afhalen op een geschikt moment.
    Uitgezonderd zijn grote en zware artikelen
     
  3. Aflevering bij een Parcelstation. Je pakket wordt bewaard in kluisje op een centrale plek, waarvan je een code ontvangt per SMS of e-mail.
    Uitgezonderd zijn grote en zware artikelen

Let op: bestellingen die wijn bevatten kunnen niet in een DHL-Parcelstation worden geleverd. Daarnaast vindt er een leeftijdscheck plaats bij de aflevering van alcohol.

Kan ik kiezen op welke dag mijn bestelling bezorgd wordt?

We leveren graag bij je thuis, op een door jou gekozen dag. En omdat we begrijpen dat je niet de hele dag wilt wachten op de bezorging van je pakketje, kun je tijdens het bestelproces kiezen voor een bezorgmoment. Bij bestelling van grote of zware artikelen kan je geen bezorgdag of -moment kiezen. Het is niet mogelijk grote en zware pakketten af te leveren in een parcelshop- of station.
Grote en zware pakketten worden op werkdagen bezorgd tussen 09:00 en 17:00.

Zodra je bestelling ons distributiecentrum verlaat ontvang je een track&trace-code waarmee je de status van je bestelling kan volgen op de website van DHL.
Bij grote of zware artikelen wordt geen bezorgtijd weergegeven.

Ik ben helaas toch niet thuis op het bezorgmoment. Wat kan ik doen?

Klik hier voor de levervoorwaarden voor grote en zware pakketten

Bezorgt Lidl ook 's avonds of in het weekend?

Ja, natuurlijk. We begrijpen dat je niet altijd tijd hebt om je pakket in ontvangst te nemen.
De meeste bestellingen kunnen worden bezorgd van maandag tot en met vrijdag zowel overdag als ’s avonds of zaterdag overdag.

Bij bestelling van grote of zware artikelen is het niet mogelijk om je eigen bezorgmoment of -dag te kiezen. Grote of zware pakketten worden op werkdagen bezorgd tussen 09:00 en 17:00.

Klik hier voor de levervoorwaarden van grote en zware pakketten

Kan ik de status van mijn levering volgen?

Bezorgt Lidl ook op de Waddeneilanden?

Uiteraard, van maandag tot en met vrijdag worden onze pakketten ook op de Waddeneilanden bezorgd. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

Kan ik de bestelling in het buitenland laten bezorgen?

Nee, wij bieden geen leveringen naar het buitenland aan.

Kan ik de status van mijn levering volgen?

Jazeker! Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een persoonlijk Track&Trace-nummer. Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je heel makkelijk je zending.

Als je bestelling in verschillende leveringen wordt verzonden, ontvang je voor elk pakket een verzendbevestiging met de bijbehorende traceercode.

Bij grote of zware artikelen wordt geen bezorgtijd weergegeven.
Grote en zware pakketten worden op werkdagen bezorgd tussen 09:00 en 17:00.

Ik heb mijn pakket nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Zodra de bestelling onderweg is, ontvang je een verzendbevestiging met een persoonlijk Track&Trace-nummer. Wanneer je deze invoert op de site van DHL volg je heel makkelijk je zending.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen is je bestelling al meer dan drie werkdagen onderweg? Neem dan even contact met ons op; we helpen je graag verder!

Wordt mijn bestelling in 1 keer bezorgd?

Natuurlijk proberen wij je bestelling in 1 keer te laten bezorgen. Mocht dit niet lukken en wordt je bestelling in meerdere pakketten verpakt, dan ontvang je van ons voor elk afzonderlijk pakket een separate verzendbevestiging en factuur per e-mail. Het is dus mogelijk dat je voor één bestelling verschillende verzendbevestigingen en facturen ontvangt.

Wijn wordt separaat van andere artikelen verzonden. Hiervoor geldt dat je een aparte verzendbevestiging en factuur per e-mail ontvangt.  

Elke verzendbevestiging bevat een persoonlijk Track&Trace-nummer, zodat je elk pakket afzonderlijk kunt volgen. Daarnaast staat op je leverbon vermeld, dat je bestelling in verschillende pakketten is verpakt.

Heb je nog vragen over deelleveringen, neem dan contact met ons op; we helpen je graag verder!

Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen. Wat kan ik doen?

Het is mogelijk dat je bestelling in meerdere pakketten is verpakt. Als dit het geval is, dan heb je voor elk afzonderlijk pakket van ons een verzendbevestiging per email ontvangen met daarin een persoonlijk Track&Trace-nummer, zodat je elk pakket afzonderlijk kunt volgen.

Daarnaast staat op je leverbon (deze vind je bij je pakket) vermeld dat je bestelling in meerdere pakketten is verpakt.

Is het bovenstaande bij jou niet aan de orde en mis je artikelen die wel op je leverbon staan? Neem dan even contact met ons op; we helpen je graag verder!

Ik ben helaas toch niet thuis op het bezorgmoment. Wat kan ik doen?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan vind je een kaart van DHL in je brievenbus.

Met de code op deze kaart kun je op de site van DHL aangeven wanneer zij weer bij je langs kunnen komen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket op een ander adres af te laten leveren of bij een DHL Parcelshop of DHL Parcelstation.

Maak je geen keuze, dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden.

Lees hier meer over de bezorgmogelijkheden.

Voor grote en zware pakketten geldt een ander proces Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, wordt het pakket de volgende werkdag nogmaals aangeboden.

Ben je ook bij de tweede bezorgpoging niet aanwezig, dan wordt het pakket naar een depot gebracht en kan je aldaar het pakket ophalen.

Via deze link vind je het depot bij jou in de buurt.

Vindt er een leeftijdscheck plaats bij de verkoop van alcohol?

Het is wettelijk niet toegestaan om aan jongeren onder de 18 jaar alcohol te verkopen. Daarom vragen we je in de webshop om je leeftijd in te voeren, voordat je een bestelling kunt plaatsen voor alcohol. 

Bij aflevering of afhaling in een Parcelshop geldt dat je een legitimatiebewijs moet kunnen overleggen, om aan te tonen dat je 18 jaar of ouder bent. De bezorger of de Parcelshop-medewerker zal de ontvanger vragen om een geldig legitimatiebewijs, indien wordt vermoed dat de ontvanger jonger is dan 25 jaar. Indien de ontvanger niet aantoonbaar 18 jaar of ouder is, dan zal de bezorger of de Parcelshop-medewerker het pakket niet afgeven. Op een later moment zal er een nieuwe bezorgpoging plaatsvinden of kan een meerderjarige ontvanger het pakket afhalen bij de Parcelshop.

Op de website van nix18.nl kan je meer lezen over de regelgeving rondom alcoholverkoop en -gebruik.

Nix18 logo

Gelden er andere levervoorwaarden voor grote en zware pakketten?

Ja er gelden aangepaste levervoorwaarden voor grote en zware pakketten. Bij bestelling van grote of zware artikelen kan je geen bezorgdag of -moment kiezen. Grote en zware pakketten worden op werkdagen bezorgd tussen 09:00 en 17:00. Het is niet mogelijk grote en zware pakketten af te leveren in een parcelshop- of station.

Er zijn extra kosten verbonden aan het bestellen van grote en zware artikelen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van het artikel geldt een toeslag van € 7,99 of € 24,99. Deze toeslag betaal je naast de verzendkosten van € 2,99.

Kan ik de status van mijn levering volgen?

Ik ben helaas toch niet thuis op het bezorgmoment. Wat kan ik doen?

Ik heb nog geen track&trace-code, wat kan ik doen?

Je ontvangt een Track&trace-code op het moment dat je pakketje ons distributiecentrum verlaat. Als je pakket aankomt bij DHL, wordt de status van je bestelling geüpdate. Is je verwachte leverdatum verstreken en heb je nog geen track&trace-code ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Mijn track&trace-code lijkt het niet te doen, wat kan ik doen?

Je ontvangt een Track&trace-code op het moment dat je pakketje ons distributiecentrum verlaat. Als je pakket aankomt bij DHL, wordt de status van je bestelling geüpdate. Geeft je track&trace-code na 48 uur nog niet aan dat je pakket is gesorteerd bij DHL? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.